آشنایی با انواع تجهیزات حفاظت فردی

انواع تجهیزات حفاظت فردی و کاربرد آنها

 انواع تجهیزات حفاظت فردی و کاربرد آنها

انسان ها از گذشته تا کنون همیشه برای محافظت از خودشان ابزارهای خاصی را تولید می کردند تا از خطرهای احتمالی جلوگیری کنند یا انها را کاهش دهند. کارگاه ها و بسیاری از محیط های کاری دیگر هم خطراتی دارند که نمی توانیم وجود انها را انکار کنیم. تجهیزات حفاظت فردی هم به همین دلیل ساخته شده اند. و کار انها محافظت از ما است که نادیده گرفتن انها باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری می شود.

البته در همان ابتدا باید اصول اولیه ایمنی به طور کامل در محیط رعایت شود و مانع ایجاد خطرات قطعی شد تا با استفاده از این تجهیزات فردی، ما فقط خطرهای احتمالی را کاهش دهیم.

انواع محصولات حفاظت فردی را مشاهد کنید

انواع تجهیزات حفاظت فردی

لباس کار

از انجایی که این نوع لباس ها فقط برای کار ساخته شده اند و سراسر بدن شما را پوشش میدهند دارای ایمنی کافی هستند

کلاه ایمنی

یکی از مهم ترین تجهیزات حفاظت فردی کلاه ایمنی است. بسیار سبک است و استفاده از آن در حین کار باعث اذیت نمیشود . ضربه گیر است و درصورت سقوط اشیا، مانع برخورد ان با سر شما میشود.

عینک ایمنی

نور، گرد و غبار، فلزات مذاب، اسید و … باعث اسیب های جبران ناپذیری برای چشم می شوند. به همین دلیل است که استفاده از عینک ایمنی در حین کار ضروری است. البته باید دقت کنید که نباید عینکی را انتخاب کنید که دید شما را هنگام کار کردن محدود کند.

گوشی ایمنی

سر و صداهای محیط کار، نه تنها باعث پرت شدن حواسمان در حین کار می شوند بلکه در طولانی مدت بر روی شنوایی ما هم تاثیر بدی می گذارد. با استفاده از گوشی ایمنی، فرکانس ها به راحتی کاهش پیدا می کنند.

کمربند ایمنی

اگر کار شما در ارتفاع است برای جلوگیری از سقوط، حتما باید از کمربند ایمنی که یکی از اصلی ترین تجهیزات حفاظت فردی است استفاده کنید.

دستکش ایمنی

همه ما می دانیم که دست ها مهم ترین عضو بدن ما محسوب میشوند و محافظت از انها همیشه در اولویت قرار می گیرد. بریدگی، سوختگی، تماس با مواد شیمیایی، قطع شدن و.. از خطراتی هستند که در حین کار دست ها را تهدید می کند.

ماسک تنفسی

الاینده های گاز و بخار، صدمات زیادی به بدن ما می رسانند که امکان دارد سال ها سیستم تنفس ما را درگیر کنند. به همین دلیل بهتر است حتما از ماسک های تنفسی استفاده کنیم. ماسک های زیادی وجود دارد که ما باید متناسب با کار و نیاز خودمان ان را انتخاب کنیم.

 

رسپیراتورها

یکی دیگر از تجهیزات حفاظت فردی محسوب می شوند. تمام صورت و سر را می پوشانند و وظیفه ان ها این است که هوای تمیز را به دستگاه تنفسی ما برسانند

سخن پایانی

سالانه اتفاقات ناگوار بسیاری در محیط های کاری میفتد که ما با استفاده از وسایل محافظتی می توانیم از وقوع انها جلوگیری کنیم. به همین دلیل قبل از شروع کار، باید از وجود تجهیزات حفاظت فردی مطمئن شویم. زیرا همیشه خطراتی وجود دارد که نباید انها را نادیده بگیریم. شاید در ابتدا به استفاده از ان تجهیزات عادت نداشته باشیم یا سرعت ما را کاهش دهد اما با استفاده مداوم، این مشکل به راحتی حل می شود.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست