4

کنترل آسان ورود و خروج کارمندان با دستگاه حضور و غیاب

پیگیری آمد و شد کارمندان و زمان ورود و خروج آنها بسیار دشوار است. همیشه دانستن اینکه کارکنان شما چه زمانی به دفتر می ‌رسند و کی آنجا را ترک می‌ کنند، در بررسی منابع انسانی مهم است. یک دستگاه حضور و‌‌‌ غیاب بیومتریک، ساعت ورود و خروج کارکنان شما را در طول روز کاری ثبت می کند. با استفاده از این دستگاه، کارکنان شما دیگر نیازی به کارت شناسایی یا فیش نخواهند داشت، زیرا سیستم از اثر انگشت یا صورت آنها اسکن می گیرد تا آنها را شناسایی کند. در این وبلاگ، ما قصد داریم به دستگاه حضور‌‌‌ و غیاب و نحوه عملکرد سیستم های بیومتریک بپردازیم.

دستگاه حضور و غیاب بیومتریکدستگاه حضور و غیاب بیومتریک

دستگاه حضور و غیاب و سیستم بیومتریک

اصطلاح بیومتریک به اندازه گیری ویژگی های فیزیکی و رفتاری منحصر به فرد یک فرد اشاره دارد. هر کس دارای اثر انگشت و ویژگی های صورت منحصر به فرد خود است که آنها را به روشی مطمئن برای شناسایی تبدیل می کند و ما توصیه می کنیم از این خصوصیات به عنوان نوعی احراز هویت چند عاملی استفاده کنید. این ایده برای دستگاه حضور و‌‌‌‌‎‎  غیاب بیومتریک کاربردی است. می دانیم که هر کسی می تواند یک کارت شناسایی به یک همکار خود بدهد و از او بخواهد که آن را برای او اسکن کند، اما دادن اطلاعات بیومتریک شخصی، به فرد دیگری بسیار سخت است. آیا تا به حال سعی کرده اید اثر انگشت خود را به کسی قرض دهید؟! سیستم‌ های حضور و غیاب بیومتریک به شما امکان می ‌دهند دقیقا متوجه شوید که چه کسی در چه زمانی در ساختمان بوده است. بدین ترتیب شما می توانید مطمئن شوید که همه در ساعات کاری خود حضور دارند.

کنترل ورود و خروج با دستگاه حضور و غیابکنترل ورود و خروج با دستگاه حضور و غیاب

معایب دستگاه های حضور وغیاب غیر بیومتریک

یکی از معایب کارت شناسایی و فیش این است که این امکانات قابل اعتماد نیستند و ممکن است به راحتی گم شوند. چنانچه توسط شخص ناشناس یافته شود و با آن به دستگاه حضور و‌غیاب در ورودی متصل شوند، می تواند باعث مشکلات امنیتی بشود. موضوع دیگر این است که این کارت ها به راحتی توسط شخص دیگری قابل استفاده هستند. اگر یکی از کارکنان قرار است دیر بیاید یا اصلا نیاید، می توانند به راحتی از یک همکار بخواهند که برای او ساعت ورود و خروج بزند. اگر این اتفاق بیفتد، برای مثال می‌ تواند باعث مشکلات منابع انسانی و همچنین مشکلاتی برای سلامت و ایمنی در صورت بروز حوادث شود.

مشکلات استفاده از دستگاه های کارتی برای حضور و غیابمشکلات استفاده از دستگاه های کارتی برای حضور و غیاب

مزیت دستگاه های حضور‌‌‌‌غیاب بیومتریک

با یک دستگاه حضورغیاب بیومتریک، این مشکلات حذف می شود، زیرا اثر انگشت یا چهره یک فرد نمی تواند (به راحتی) کپی یا گم شود. برای اینکه کارمند شما بتواند ساعت ورود خود را ثبت کند، تنها کاری که باید انجام دهند این است که اثر انگشت یا صورت خود را اسکن کنند. هر زمان که کارمندان بخواهند ساختمان را ترک کنند، چه در پایان روز چه در هنگام ناهار، باید به همین ترتیب ساعت ورود و خروج خود را ثبت کنند. داده ‌هایی که ثبت می‌ شود در برنامه حضور و غیاب برای مدیران موجود می شود تا بتوانند آن را بررسی کنند. دستگاه حضور و‌‌‌‌‌‌غیاب، همچنین به شما امکان می دهد به یک Fireboard دسترسی داشته باشید که به کمک آن همه افرادی که در حال حاضر در ساختمان هستند را ببینید. اگر نیاز به تخلیه ساختمان دارید، این امکان برای تماس تلفنی مفید است.

 

محصولات مرتبط:

ماژول خروجی آدرس پذیر زیتکس مدل ZX-MO-3000-AD

مقالات مرتبط :

سنسور درب ورود چیست و چگونه کار می کنند

نحوه عملکرد سنسور خوش آمدگویی و امکانات موجود در آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست